maandag 9 augustus 2021

Werkvakantie Ardeche 'Les Coudoulets' tweede helft week 5

Vrijdag
Het was een lange dag vandaag. Ik besloot om weer mee te doen met aquagym omdat het wat beter ging met mijn rug, maar niets was minder waar: het gaat op en af. 's Middags belde ik met mijn huisarts en kreeg een doorverwijzing naar Bergman kliniek voor als ik weer terug ben in Nederland. Afijn, ik heb wel lekker gesport..!

Vriendinnen gesproken
Ay, Rox & Mirthe gesproken, fijn! Ik mis ze ook enorm en heb aan elk individu weer iets fijns. Jullie zijn uniek, ik kijk ernaar uit om jullie weer te zien (en Diva!), toppers..! 3 september ay&mirth, safe the date!
Activiteiten 
Hehe, het was vandaag weer lekker warm. Bij de Lennyclub maakten we bloemen van stroken en dopjes. Ik deed een boodschap en na de splashdance lag ik nog even lekker in de zon! 

Soiree des talents
's Avonds was er weer een 'soiree des talents', welke ik alleen organiseerde -mijn collega werkte in de keuken vanavond-... Ik was super nerveus maar het was T O P ..! Wat een boost van zelfvertrouwen krijg ik hiervan; lekker gepresenteerd en gedanst met de kids. Ook trad ik met Emma-Faye op met 'hakuna-matata'. Wel weer last van mijn rug, afijn, het komt en het gaat..!

Zaterdag, jour de congé
Dat sporten heb ik gevoeld vandaag, altijd fijn; spierpijn..! Het was stom weer vandaag: regen regen en nog eens regen. Ik deed de was -as usual-, en voor de laatste keer ging ik met Pat&Merel naar Ruoms. Het was wegens het weer een kort 'Ruoms-tourtje' en je raadt het al: eenmaal thuis was het weer droog. Ik hing de was op en zwom voor de laatste keer met Emma-Faye en voor de eerste keer met een aantal nieuwe kids een rondje in het zwembad. Daarna maakte ik een flinke wandeling in Chateau, 'Cirque des gens'. Dit deed me goed! 
Zondag
Samenwonen
's Morgens liepen de irritaties weer behoorlijk op. Wederom heb ik gisteren het huisje schoongemaakt en ik keer mijn kont nog niet of er ligt alweer troep. Kleine dingen als wattenstaafjes, het legen van de prullenbak met gebruikte tampons, doe dat gewoon zelf... ruim gewoon je troep op? Notabene de deksel van de prullenbak sluiten is al teveel gevraagd..! Zo, dat moest er even uit. Ik moet het gesprek aangaan maar hoe weet ik niet. Ik zeg steeds dat ik me erbij neerleg maar na verloop van tijd gaat het toch knagen. Gisteren vroeg ik dus maar of we het volgende week samen konden doen, "parce que ç'est moi tout le temps", gooide ik erachteraan als stille hint...!

Dansen!
Jaaa, ik deed de minidisco weer, altijd leuk. Het gaat oke met m'n rug en draag wel mijn korset, maar niet dansen is ook niks. Sterker nog, het is veel te leuk om het níet te doen...!

Chille dag verder, ik schreef weer wat kaartjes en lag te luieren op bed. Ik merk dat ik mijn huisje nu wel begin te missen; mijn bank, televisie, maar vooral mijn harde muziek..! 

Maandag
Dromen
De dromen worden niet minder, maar anders;  minder paniekerig als ik weer thuis ben in mijn dromen. Het lukt me beter om ermee om te gaan en ik krijg in mijn dromen woorden én waarde. Zal ik dit stuk nu dan eindelijk loslaten? Verder droomde ik dat Ay m'n huis had veranderd: nieuwe meubels en ik woonde bij háár in, i.p.v. dat het mijn huis was. Grappig, genoeg gedroomd -lol-. 

Chillen bij de rivier 
Al tijdens aquagym (om 09.30uur) kwamen er mensen die hun handdoek op een bedje legden, om deze te claimen (Nederlanders blijven Nederlanders...!), dus ging ik naar de rivier vandaag met m'n kussen en deken om het zo comfortabel mogelijk voor mijn rug te maken. Ook wel eens lekker..! Het was 30 graden vandaag en het water in de rivier is stukken kouder. 


Rond 16.00uur ging ik terug om wat te eten en dook ik het zwembad in. Ik maakte een korte wandeling en om 1800uur kon ik het pak aantrekken voor de Lennydisco.  Wederom een chill dagje vandaag voor ons, vanwege een spektakel van een extern bedrijf vanavond ☀️☀️☀️! En oh ja, ik kreeg post van Ay ♡! 
Ik sloot de dag af met een hapje in het restaurant; genieten..! Wel mis ik de gezinnen die al naar huis zijn, al vind ik het toch niet vervelend om even op mezelf te zijn deze dagen (ik ben altijd wat meer op mezelf als mijn 'rode vriendin' op bezoek is). Binnekort weer eens nieuwe gezinnen opzoeken en daarmee een hapje eten..! 

'Doelwit'
Voor het slapen las ik in mijn boek 'wanneer vluchten geen zin meer heeft' helemaal uit. Wow, dit is écht een aanrader...! Als je een traan laat van een boek, is het een goed boek! Ik moest hem uitlezen en ga nu echt mijn ogen sluiten, het is al na 00en...! Welterusten.

Geen opmerkingen: