zaterdag 28 augustus 2021

Werkvakantie Ardeche 'Les Coudoulets' eerste helft week 8

Maandag
Ik heb weer slecht geslapen; als ik denk aan de omgeving en de rust die ik hier vind wil ik niet naar huis. Ik had hierdoor een sippe dag vandaag. 's Avonds belde ik met mijn vriendinnetje Rox, zij weet altijd weer de goede dingen te zeggen waar ik zelfvertrouwen van krijg. Thanks hon, kijk er naar uit om ook jou weer te zien, love you ♡!
 
Activiteiten
Het einde van het seizoen is aangebroken dus wederom herhaalden we de knutsels bij de Lennyclub. 
's Avonds deden we een voor mij onbekend spel. Er waren wat mama's die hielpen met de begeleiding en ik speelde het spel mee. Ik vond het leuk om weer te observeren ipv te begeleiden; ik word blij van blije en lieve ouders, dat geeft mij energie. En oh ja: sensitief responsief zijn is het allerbelangrijkste, de rest komt vanzelf. Dat vergeet ik hier soms, door de korte verblijven van de kinderen. Bovendien is het geen kinderopvang, het is totaal anders. Dankjewel voor jullie glimlachen lieve mama's!


Dinsdag
Jaaa weer een fijne nacht met fijne dromen. Tijdens de Lennyclub lukte het me beter om contact te maken met de kiddo's en daar is uiteindelijk iedereen blij mee. We herhaalden wederom een knutsel en dansten tijdens de splashdance in het water...!

Oud-stagebegeleider en pegagogisch handelen
Ook apte ik nog even met mijn oud-stagebegeleider. Voor de mensen die mij kennen is het niks nieuws; ik ken veel pedagogisch medewerkers en er zijn er maar een paar zoals mijn naamgenoot. Ze was en is nog steeds mijn voorbeeld, zó liefdevol, sensitief responsief, daarna komt eigenlijk alles vanzelf. Ik heb veel van haar geleerd in korte tijd en mis haar dan ook. Ik begrijp nu dat meer ervaring nooit kwaad kan. 
Het woord 'grappenmaker' heb ik 200% overgenomen, en het zachtjes fluisteren en veel glimlachen doet wonderen als je orde probeert te houden. Thanks Steef, je bent er een uit duizenden ♡.

Woensdag 
The usual today. Ik heb mijn blog niet bijgehouden van vandaag, er was ook niet veel te beleven want er zijn minder kinderen op de camping en dus ook bij de activiteiten: Noord-Holland is alweer begonnen met school. KINDJES: Zet 'm op, jullie zijn kanjers. Altijd jezelf blijven xxx. 

Donderdag
Chill daggie vandaag; lennyclub, disco en 's Avonds een spelletje spelen. In de tussentijd nog van het zonnetje genieten want ik weet het; in Nederland is het net herfst...! Aftellen geblazen, nog vier dagen en dan zie ik mijn kleine drol weer ♡ 

Geen opmerkingen: