donderdag 5 augustus 2021

Werkvakantie Ardeche 'Les Coudoulets' eerste helft week 5

Eerste helft week 5 alweer, jeetje wat gaat het hard..! Wat mindere dagen, ook dat hoort erbij..

Maandag
Gisterenavond had ik het serieus 'koud' terwijl het 23 graden was. Dat is, als je het mij vraagt, op dit moment best fris hier en na zoveel weken 35 graden voelt het ook zo...! Ik droeg dus ook tijdens de Lennyclub een lange broek. 's Middags werd het weer warmer: 27 graden. Ik las mijn boek aan het zwembad en deed boodschappen met een gezin van de camping, waarna we een tourtje maakten hier in de buurt. 's Avonds speelden we een regenboogspel en dook ik redelijk op tijd mijn bed in. 
Dinsdag
Een donkere dag met veel herinneringen aan mijn vakantie van vorig jaar, en meer. Wat een proces. Ik weet ook niet meer zo goed wat ik gedaan heb vandaag, the usual. 's Avonds deden we wel een leuke dierenquiz en dronk ik nog wat met gasten.

Woensdag 
Een donkere, koude dag, letterlijk en figuurlijk. Slecht geslapen en ik voelde me ziek. Ik heb dus niet gewerkt. s' Avonds deed ik een wandeling langs de rivier en ging op tijd naar bed. 


Donderdag
Ik ben het langzamerhand zat aan het worden, misschien ook omdat ik wat mindere dagen achter de rug heb. Nou zullen de hormonen er ook wel mee te maken hebben; m'n 'maandelijkse vriendin' staat voor de deur. 

Je hebt toch zo je voorkeuren en inmiddels is EmmaFaye mijn beste vriendinnetje hier, zij gaat zondag weg en dan moet ik nog 3 weken werken. Ik probeer dan ook nieuwe contacten op te bouwen maar merk dat ik het nu wat het lastig vindt. Het is veel; ik sta constant aan én het zijn al honderden kinderen die ik al heb gezien, zo'n 80 per week. Elke keer nieuwe namen, nieuwe kinderen, nieuwe ouders, geduld opbrengen ect....

Tijdens een wandeling kom je tot nieuwe inzichten
Altijd fijn en soms moet ik me ertoe zetten. Toen ik in de spiegel keek was ik niet zo blij met mezelf dus besloot ik om te gaan wandelen; ik zit hier maar een beetje op de camping en begin me inmiddels behoorlijk te vervelen. Nieuw doel: elke dag minstens een uur lopen, waar dat wel niet goed voor is..! Beweging, gedachtes ordenen, nieuwe dingen beleven: selfcare. You go Steefje ♡.

Activiteiten 
Om 17.00uur hadden we weer de splashdance en ik danste weer lekker mee zonder korset. Hang in there Steef, niet te snel gaan ook...! 's Avonds hadden we de Lennytour en straks eet ik mee met 2 gezinnen die samenkomen in het restaurant. Zaterdag weer een 'jour de congé', maar het wordt baggerweer én de auto die ik zou lenen is naar de garage. Jammer, maar goed. Ik ga gewoon een fiets pakken, of de bus (want die bergen hier, pfff (ik heb nog maar 1 keer de fiets gepakt op mijn vrije dag, hahaha!). Ik stippel mijn dag nog wel even uit. Een ding is zeker: Ik heb er weer zin in...! 



Geen opmerkingen: