donderdag 19 augustus 2021

Werkvakantie Ardeche 'Les Coudoulets' eerste helft week 7

Dinsdag
Gisteren schreef ik nog hoeveel zin ik had om weer naar huis te gaan, maar het veranderd nu met de dag. Ik wandelde weer naar 'Cirque des Gens', waar ik -boven op de berg- mediteerde. Ik visualiseerde hoe mijn terugreis zou zijn, de aankomst thuis en als ik weer alleen thuis ben. Het is lastig en eng omdat ik me daar zó anders voelde dan dat ik me nu hier voel. Ik kom tot rust, ik heb het idee dat ik ondanks de vele dromen beter slaap. Ik nam m'n snoeptomaatjes en stokbroodje mee en fietste nog een rondje. Wat ga ik dit missen zeg, en vooral de rust. 

Activiteiten 
's Avonds was er een schattenjacht. Mijn collega knutselde een schat in elkaar en samen maakten we de kaarten. Het was een groot succes: circa 70 kids die meededen en ieder van hen had het weer naar hun zin. Daarna dook ik het Lennypak in, ik keek de film 'fatherhood' en ging naar bed. 

Woensdag 
Wat een rotnacht, ik lag maar te woelen en was zó moe maar viel maar niet in slaap, ik werd er zelfs boos van. Ik ben een beetje aan het einde van m'n Latijn. Afijn, toch meegedaan met aquagym en het was lekker druk. Tijdens de lennyclub herhaalden we de knutsels van vorige week en daarna deed ik een middagdutje. Ik belde met Ay en deed m'n post op afstand. 

Tijdens de splashdance was er vandaag een stel puberjongens die meedanste en ik heb me rotgelachen..! Ze deden zich voor als meiden en schudden hun heupen lekker los met ons mee. Ik at alleen en 's Avonds avondzwemmen, dit was weer een groot succes. Daarna dronk ik nog een kop thee en kletste ik nog even met mijn collega. Zoals ik al eerder schreef: Het wordt een beetje saai nu, ik ben toe aan mijn schone, fijne huis met muziek, tv (al die tijd geen televisie gezien hier..!) en alle andere kleine dingen van thuis. En uiteraard mijn Diva♡  

Donderdag
Weer een rotnacht en ruzie gehad met mijn collega vandaag. Wederom om rumoer 's Nachts en gezeik rondom het opruimen. Na de Lennyclub pakte ik de auto en reed de bergen in, dat doet me altijd goed, ik vind rijden fantastisch..! Ik belde Ay nog even op om het uitzicht te laten zien en deed een boodschap. Toen ik terugkwam was ik weer wat rustiger.  Hoe kan je ook niet genieten van dit uitzicht..?! En oh ja, zo leuk; er liep een mini hagedis voor mijn voeten!!

Dromen
Het is wel grappig; Al zeven keer heb ik gedroomd dat ik ineens thuis was en in paniek alles op alles deed om weer terug te komen in Frankrijk. Als ik dan wakker werd was ik nog kort in paniek, totdat ik besefte dat ik gewoon in Frankrijk was. Dit keer was het andersom; ik droomde dat ik de eerste dag weer thuis was, dansend met harde muziek onder het genot van een wijntje met mijn vriendinnen. Ik werd wakker en dacht oh, ik ben nog in Frankrijk, das nou jammer.  Hahahaha, goed teken! 

Activiteiten 
Na de splashdance zwom ik met de kinderen en lag ik in het zonnetje. Ik ben dankbaar voor het weer, ik weet hoe slecht het in Nederland is dus ik profiteer er zoveel mogelijk van. 
Na de Lennytour at ik een frietje met wat kids om me heen -veel gezelliger dan alleen eten- en ontmoette weer nieuwe kids! Mijn collega werkte vanavond in de keuken dus het voetbaltoernooi organiseerde ik alleen. Blij was ik toen er wederom wat ouders waren die mij hielpen met de puntentelling. Het is leuk om te doen (zeker als het in 1 keer lukt) en om dingen bij te leren. Ik verdeelde de teams en liet ze eerst in groepjes met elkaar kennismaken, zonder mij. Vertrouwen hebben in kinderen is nodig en vanzelfsprekend; kinderen zijn slimmer dan men denkt, ze kunnen veel zelf oplossen. Het zorgde voor sterke teams en samenspel. Het was weer een geslaagde avond...!

Gezinnen
Wederom vertrok er weer een vriendinnetje vandaag naar huis maar 's Avonds ontmoette ik twee nieuwe gezinnen die net aangekomen zijn én twee weken blijven. Even lang als ik! Voor komende zondag ben ik uitgenodigd om te blijven eten, zin an..! Ik apte met Saskia, een mams die al een tijdje thuis is en nu ga ik lekker slapen, morgen weer meesporten! Laatste dag van de enalaatste week...! 

Geen opmerkingen: